Monday, January 25, 2010

26 January 2010

Okeh aku bercadang untuk tulis bahasa melayu untuk entri kali ni so ape laie lets go....


Belanje Makan

Semalam aku gie Subang Parade ramai ramai ngan kawan aku sebab salah seorang kawan aku nak belanjer kiterorg.Sebab musababnya tidaklah diketahui so sebagai seseorang yang tidak suke menghampakan kawan aku pun joinla ekeke...Menu aku aritu Chicken Steak ngan coleslaw.Minum plak Yougurt Orange Lassi.Pergh memang sedap giler beb bile da campo ngan sos,mayonis n mustard...aku rase cam nak terangkat pun ade.Terima kasihlah diucapkan kepada rakanku itu dan semoga rezekinya mencurah curah.Amin...hehe


KWSP
Mase aku nak jalan gie keje pagi tadi,aku singgah kat satu premis baru kawasan kedai Sunway Metro,name die Easy RHB,disamping memberi perkhidmatan pengeluaran dari bank RHB,premis tersebut juga ada perkhidmatan mencetak penyata kwsp dan penerimaan i-kod untuk mendaftar akaun kwsp secara online.Memule die suh masukkan mykad.Aku pun keluarkanlah my kad aku dari wallet,tapi my kad aku dalam plastik lakz...so terpakse kuarkan takkan nak masukkan mykad ngan plastik2 kedalam mesin tue.Pestu mesin tu suruh aku letak ibu jari kanan aku.Selepas diproses aku pun mintak die printkan penyata kwsp aku.Die dapat printkan penyata tahun 2009 jer sebab tahun 2010 lom kire lagi interest dier.Selepas itu aku pun memulakanlah perjalanan ke tempat kerja.....

0 comments:

Post a Comment