Saturday, February 20, 2010

Blues...jiwang

Aku selalu menginginkan satu keadaan dimana aku sentiasa dihargai,disayangi dan selalu disokong setiap masa.Kebanyakkan kawan-kawan aku selalu memegang prinsip yang kita harus berdikari,berdiri atas kaki sendiri.Dunia ni macam orang makan orang.Kita harus kuat.Aku tak kate ape yg dierorg kate tue salah.Mungkin pengalaman mereka mengajar mereka sebegitu,tapi aku juga percaya wujudnya satu keadaan dimana setiap orang disayangi,sentiasa disokong dan dihargai.Ini adalah salah satu prinsip aku dan aku takkan mengalah tak kira apa orang nak kata.

Mulut manusia memang tak boleh ditutup.Kalau apa yang dia orang kata mengecam atau mengkritik aku,aku rasa biarlah dierorg,bukan dierorg yang tanggung aku makan atau jaga aku pun.Bukan dierorg yang besarkan aku,ataupun tolong aku ketika aku dalam kesusahan.Diri aku,aku yang kawal bukan dierorg.Kalau dierorg nak kutuk aku ataupun kecam aku,aku doakan dierorg bahagia dengan mulut dierorg yang takde insurans tue.Kalau dulu aku jumpa dengan orang yang mulut macam tue,aku selalu harap dierorg kena langgar lori balak ataupun lori kontena namun esoknya dierorg masih lagi hidup.Memang aku terkejut sebab dierorg hidup lagi sebab kalau dah kena langgar dengan lori balak mesti badan dierorg dah hancur remuk.Tapi sebenarnya memang tak baik doakan orang begitu.

So sekrg kalau aku jumpa org yang macam tue,aku just diam jer,anggap die org gila dan teruskan dengan kehidupan aku.Aku memang boleh berubah tapi aku tak suka dipaksa.Aku berubah dengan kerelaan hati aku sendiri.Tak siapa suka dipaksa untuk berubah,ketika mereka masih belum bersedia.

0 comments:

Post a Comment