Friday, August 13, 2010

Bangun lambat lagi..........

Bangun lambat.

Semalam lepas sahur,aku ingat tanak tido.Nak terus pergi kerja.Tapi bile aku saje2 nak baring,sedar2x jam tepat2x pukul 8.Apelagi aku terus bangun dan bersiap siap pergi tempat keje.Sampai keje pukul 8.40 pagi...seb baik bos aku tak ckp pape....haha.Takpe aku rase musti die paham hehe.


Berbuka percuma di restoren budi

Semalam kawan aku ajak berbuka ramai-ramai kat restoren yang kiterorg selalu pergi.Masa nak datang situ,kiterorg terkejut sebab tak ramai org padahal jam dah pukul 7 petang.Kat dalam,ada beberapa kontena tersusun rapi.Kawan aku kate "ntah-ntah ade org da tempat kot?" Kiterorg masuk dan nak bertanye,tapi pekerja disitu suh kiterorg duduk.Lepas duduk,salah sorang kawan aku tanye akak pekerja tu untuk mintak satu lagi kerusi kosong sebab ade sorang lagi yang belum datang.Pekerja tu cakap,takleh mintak kerusi agi sebab,dierorg da kire kerusi ngam-ngam untuk org yang datang.Pekerja tu cakap,arini restoran tu ade buat majlis makan2x sempena puasa,dan sempena pembukaan pertama restoren itu pada bulan pose.So semua makanan itu dikira percuma.

Diantara menu2x makanan yang kiterorg makan ialah ayam kari,ikan sambal,ayam masak pedas.ade juga kuih muih,mihun,kurma dan air sirap.Lepas makan pemilik restoran tu bagi kiterorg semua tasbih free.Memang best...!!ehehe.Mase kiterorg nak gerak tu,aku ngan kengkawan aku bersalaman ngan pemilik restoran itu sambil mengucapkan terima kasih.......

harijadi kak sue dan kak ana

12hb dan 13hb Ogos sebenarnya ialah arijadi kak ana,diikuti kak sue tapi aku lom wish dierorg agi.Ingat nak banjer makan tapi sekrg bulan pose.Takperla nanti ari senin aku wish dierorg.=D


Tak abes2x agi

aku sebenarnya paling tak suke kalau org pakse aku buat mende yang aku tak suke.Kalau aku da cakap aku tak suke,maknanya memang aku tak suke.Makin org tu paksa aku lagi,makin aku akan menentang,tapi kenapala org tu tak paham paham agie?kalau die cakap sebab die ambil berat pasal aku,aku tersangatla berterima kasih kat die sebab amek berat pasal aku,tapi sile hormati pendirian aku.Bukan semua orang boleh berubah dalam sekelip mata.It needed times.


No friends?

aku ade borak ngan sorunk kawan aku ni,dan die bagitau its okay kalau takde kawan.anggap je org sekeliling kite sebagai kenalan.Bile aku fikir balik,betul juga kate die.Apa maksud kenalan?bagi aku kenalan adalah orang yang kite jumpe,orang yang kite tegur,tapi kita tak semestinya harus rapat dengan die.Aku rase aku ni tak sesuai berkawan dengan majoriti orang sebab prinsip idup aku memang lain giler dan tak sesuai dengan prinsip masyarakat sosial sekrg.Bagi aku kalau org nak cakap aku nerd,tak ramai kawan,aku tak kisah.This is who I am right now.Aku mungkin akan berubah dimasa hadapan menjadi better person,tapi for now,inilah aku.

0 comments:

Post a Comment