Sunday, May 30, 2010

30 hb Mei 2010

Lame giler aku tak update blog ni so ape laie lets go..

Penyata KWSP

Semalam,hari sabtu 29 Mei,aku pergi check penyata KWSP aku dekat Easy RHB berdekatan ngan rumah aku.Lepas je mesin tue print penyata aku,terkejut aku tengok penyata tue tak update2 lagi sedangkan dah 2 bulan aku kerja kat KNGL.Mase aku dapat slip gaji pun ade tulis kat slip gaji,sebahagian kecil gaji aku da ditolak masuk KWSP.Hurm..ni yang musykil.Takpe ari isnin nanti aku masuk opis aku tanye samada kak Embun atau Kak Shikin.Rileks...bawak bertenang....

Rumah Baru?

Tadi aku call kawan aku,die kate dia ada kat rumah baru dia.Dia kate dalam tahun ni,keluarga dia akan berpindah ke rumah baru di Rawang,tapi die still akan stay kat umah lama sebab die masih bekerja dekat area area situ.Die siap offer aku tinggal dekat rumah lama die kalau family die da berpindah nanti.Lagi satu die bagitau die nak renovate umah lama die kaw-kaw bagi cantek sket...huhu.

Cabaran Baru

First time dalam hidup aku,dapat gaji terus habis,aku tak taula bulan ni aku nak makan camana.Aritu ari sabtu aku O.T seb baik ada makanan sket kat opis,tapi memang tak kenyang.Bile sampai umah letak nasi satu pinggan penuh,beberapa ketul ayam ngan sayur berapa senduk ntah.Terkejut akak ngan mak aku tengok sebab biasanya aku makan sikit jer.Tue baru sehari.Sebulan ada 30 hari...cemana aku nak lalui hari2 yang mendatang nanti...I have no idea at all...

0 comments:

Post a Comment