Tuesday, January 25, 2011

Meraikan.......

Hari Jumaat ni aku akan meraikan rakan sekerja aku yang da nak berenti keje.Kiterorg bercadang nak gie makan-makan time Sembahyang Jumaat nanti.Akak yang da nak berhenti tu name die K.Ebby.K.Ebby cadang kat aku,makan kat KFC jer ramai-ramai tong-tong dan ofcosla die takyah bayar kan sebab kiterorg wat makan-makan ni pun untuk meraikan die.Tapi aku decide untuk meraikan harijadi member sekerja aku gak iaitu Azuad yang harijadi die jatuh pada 29.1.2011 ni.K.Ebby bagitau aku die leh bawak kek nanti.Ye ye je die tue.Dahla gaji die kene tahan sebab die berenti keje awal.Ade ke duit die nak beli kek nanti?Takpun dia nak buat kek tu sendiri?Pandai ke dia buat kek?Ahahaha.So bile nak meraikan Azuad plak,dah tentulah bilangan yang tak perlu bayar bertambah ke 2 orang.Wahaha.Jangan salah sangka.Aku saje je tue.Aku tak berkira okay ngan member2x yang aku suke.Harap-harap hari Jumaat nanti semuanya berjalan lancar.

Aku masih lagi memikirkan samada aku nak amek ataupun tak offer Maxis(Chinese New Year) untuk BlackBerry 8520 selama 2 tahun dengan harga RM88.Bagi aku itulah harga paling murah BB dari segi postpaid.Dulu kakak aku ade amek BlackBerry Curve 8520(mase die baru keluar gakla) dengan harga RM588,kontrak selama setahun.Aku tanye die berapa average bulanan die.Die kate die amek plan dalam RM60+++.Tapi ade campo internet khas untuk BB yang dipanggil BIS,so die kate die bayar dalam RM100+ gakla bulan2x.

So aku ade gak cek Maxis punye plan tadi.Plan paling murah ialah RM30.Kalaulah Maxis bagi aku amek plan tue,campo BIS,katekan RM40,mungkin aku hanya akan bayar dalam RM70++ kalau aku tak banyak bergayutla.Walau ape ape pun,last2x memang kene consult gak dengan pihak Maxis.

Tapi aku tak pasti samada aku nak amek Blackberry.Sebab dulu aku minat HTC yang member sekerja aku pakai.Feature yg aku minat ialah touchscreen,wifi,tgk streaming video dan ada storan besar.Lehla simpan bermacam macam jenis video nanti WAHAHAHA.

1 comments:

HuMaN GLoW iN De DarK said...

ni awok nak kabo... awok da wt blog, sile le polo blog awok... -human-

tp awok nk kabo, ekau jgn pecah rahsio yo

Post a Comment